کد مطلب: 171803
رئيس ستاد حجت الاسلام حسن روحاني در چهارمحال و بختياري:
حل مشکل آب نيازمند تصميمات ملي در سطح کشور است
تاریخ انتشار : 1396/02/20 14:13:42
نمایش : 1727
رئيس ستاد حجت الاسلام حسن روحاني در چهارمحال و بختياري حل مشکل آب را نيازمند تصميم ملي در سطح کشور دانست و گفت: بحران آب معضلي است که اگر در هر دولتي که در مصدر امور قرار مي‌گيرد حل و فصل نشود مشکلاتي را پيش مي‌آورد.














به گزارش هفت چشمه، رحمت‌الله حسيني رئيس ستاد حجت الاسلام حسن روحاني در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار جهانبين نيوز؛ درخصوص برنامه‌ريزي‌هاي آقاي روحاني در صورت کسب آراي مردم براي حل مشکلات آب استان چهارمحال و بختياري اظهار کرد: قطعا معضل آب يک بحران جهاني است و پيش‌بيني مي‌شود تا ۲۰ سال آينده موضوع آب از ساير انرژي‌ها پيشي بگيرد.

وي با بيان اينکه در کشور ايران با توجه به شرايط مکاني و جوي معضل آب به صورت ويژه است و اين موضوع در اين استان بصورت ويژه‌تر، چون سالانه از اين استان حدود 11.5 ميليارد مترمکعب آب خارج مي‌شود افزود: با اين وجود سهم خود استان از اين مقدار آب بسيار کم است.

حسيني با اشاره به اينکه بحران آب معضلي است که اگر در هر دولتي که در مصدر امور قرار مي‌گيرد حل و فصل نشود مشکلاتي را پيش مي‌آورد و ازجمله اين مشکلات در چهارمحال و بختياري مي‌توان به آمار بالاي مهاجرت و افزايش برخوردها و حواشي در بحث آب اشاره کرد.

رئيس ستاد حجت الاسلام حسن روحاني در چهارمحال و بختياري حل مشکل آب را نيازمند تصميم ملي در سطح کشور دانست و بيان داشت: بسياري از مردم در استان با مراجعه به نماينده‌هاي‌شان در مجلس شوراي اسلامي انتظارات‌شان را از اين نماينده‌ها مطرح کرده و خواستار حل اين مشکل شده‌اند اما با توجه به اينکه چهارمحال و بختياري در مجاورت استان‌هايي چون اصفهان که از اين منابع منتفع مي‌شوند و انتقال آب به ساير استان‌ها وجود دارد، توان نماينده‌هاي استان چهارمحال و بختياري تا الان به اين موضوع نرسيده است و نماينده‌هاي اين استان تا به حال نتوانسته‌اند طرح جامع حل مشکل حل مشکل آب در حوضه آبخيز مرکزي را به جايي برسانند.

وي با بيان اينکه اگر کثرت آرا با حجت الاسلام روحاني باشد موضوع آب بايد در سطح ملي حل شود و تا آنجايي که بنده در جريان هستم دستوراتي از سوي ايشان به وزارت نيرو ارسال شده و تحقيقاتي در اين زمينه انجام شده که چطور مي‌توان به سمت طرح جامع پيش رفت.

حسيني يادآور شد: برخي از عمليات‌هاي فيزيکي آغاز شده و درحال انجام است و شروع به ار بسياري از اين طرح‌ها از دولت قبل بوده و رديف بودجه‌اي براي آن درنظر گرفته نشده است، نبايد بدون داشتن تامين رديف بودجه و اعتبار اقدامات عملياتي در اين راستا آغاز مي‎شد.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg